Tuesday, May 12, 2009

63 dah? Tak nak bengkrap2 lagi ke?



Semalam puak2 tu buat majlis keraian. Sempena menyambut umur masing2 dah 63 tahun. Ala.. puak2 ni berduit. Kapur sana kapur sini, buat makan2. Makan la, makan benda haram.

Dah 63 tahun dah puak2 ni rupa2nya. Tapi rupa & perangai dah macam 83 tahun. Nyanyuk. Bodo. Serupa la dengan boss lama dia tu. Ingat? Idup lagi sorang tu. Panjang pulak umur dia. Iya la, dia pandai bab2 ubat & vitamin ni. Badan dah melengkung. Pungkoq dah pipih. Tapi steady. Ubat buat dengan ramuan sendiri kot. Cakap tak kalah. Boleh merepek meracau marah org lagi. Udah2 le si tua melengkung oi..

Tak ada masalah meraikan harijadi ke-63. Sapa nak marah? Tapi, org mengejek.. getik, mencemuh, mencemik. Yang org getik sangat tu, umpama umur 63 tapi masih galak merambu kat dangdut. Umur dah 63, tapi aktif lagi buat benda2 tak berguna. Bukan reti sedar diri, org keliling bukan suka pun. Ngajak ke rumah pun tak ndak. Tu sebab dah 63 tapi muka takde seri. Muka kelam. Dok mencekik semut, lipas, tikus, ayam tak semelih, lembu kena langgo.. itu sebab muka tak ada org gemor nak menengok.


Dah 63 pun, sikit lagi bengkrap le tu. Kalau nak bertaubat nak berubah, sempat lagi.

Jangan jadi macam sorang tu.. ponggong dah pipih, badan dah melengkung, pipi dah berselayut, tapi perangai....



No comments:

Post a Comment