Wednesday, May 13, 2009

Dah Jadi No. 1!

Power mamat ni. Power gila. Sapa tara kenal, satu malaya sudah tau. Kalau pun dia tak jadi No. 1, semua org kenal dia ni. Sebab bapak dia org terkenal jgk. Sebab bapak dia banyak berbakti untuk bangsa dan negara.

Dia ni nak berbakti? Entah le. Larat ke nak berbakti? Nak berbakti pada diri sendiri pun tak larat. Asyik cari masalah je.

Dah jadi No. 1 pun tok ketua beruban dahi jendul ni. Kejap lagi habis luruh la rambut uban dia tu, nampak berkilat kilau dahi jendul. Apa taknya? Dia jadi No. 1 pun, salah timing. Puak2 dia pun dah uzur gila meroyan sakan. Dah tua. Seribu satu macam perangai la. Seribu satu penyakit.

Tukang reka, tukang timbulkan masalah, tukang cari penyakit, tak lain tak bukan bapak angkat dia jugak. Ingat lagi? Ala.. tok ketua yang pungkoq pipih badan melengkung tu...

Rambut beruban dahi jendul pun takpe, dah jadi No. 1 pun dia!

No comments:

Post a Comment