Tuesday, May 12, 2009

Hapa Benda Lagi Tok Uban Dahi Jendul? PoooooRah!

Dey! Dey! Woi tok uban! Rambut tu dah makin nipis. Dahi dah makin jendul.

Woi tok uban dahi jendul! Hapa benda lagi?? Nak mengelak, mengalih, mengelat, buat cerita bukan2 lagi?Hapa benda lagi ni? Muka macam tak puas berak plak dia 2/3 ari ni. Cakap kat t.v dah pendek2 je. Tak panjang lebaw macam selalu2.

Woi tok uban dahi jendul! Kawan tu dah menang la... dah menang. Ngko yang jatuh gedebapkan dia dulu. Dia steady. Takde benda pun. Tara Pa Pa! Dia lawan. Lawan dengan cara betul. Sorang pun tak mati. Betul tak? Betul tak tok uban dahi jendul?

Dia dah menang.Betul, dia dah menang. Dah sah. Satu Malaya dah tau. Suku dunia dah tau. Tapi celebrate kemenangan dia tak la macam tok uban dahi jendul celebrate. Dia celebrate dengan syukur tahmid mengaji berzikir. Tak la canggih macam tok uban punya celebration...

Dia bukan suka membazir. Tok uban dahi jendul lain la. Duit berkarung. Gaji itu gaji ini, elaun itu elaun ini, komisyen itu komisyen ini.. kan?

No comments:

Post a Comment