Wednesday, July 8, 2009

4 Biji Meter Air


Meter air biru: "Wahai rakyat jelata!!! Marilah kita bersatu padu. Bersatu kita teguh.Marilah kita memperjuangkan hak2 istimewa dan ketuanan kita, menyambung perjuangan datuknenek kita yang terdahulu.!!!!"


Meter air hijau 1: "Aik?? Tok Uban Dahi Jendul ni? Dia dah la sorang2. Suruh2 orang pergikat dia pulak. Nak bersatu dgn sapa ni? Kalau berlonggok dengan dia baru dikatakan bersatu?Kalau orang nak berlonggok kat sini dikatakan berpecah-belah. Apa punya hamprak la dia ni. Bini tau ke dia dok meracau-racau ni…"

Meter air hijau 2: "Dia dah la sorang2. Dah tak ada orang nak ikut berlonggok jolok menjolok, kaw tim kaw tim lagi ke? Duit dah byk kapor, byk juga kena rembat. Kain pelikat dah bergudang kena sental. Orang tak datang jugak? Orang nak tanah, orang nak royalti minyak la. Tak paham2 lagi. Dah lunyai kena titik tahun lepas, baru terhegeh2 ajak bersatu. Gebang2 kehulu kehilir kata ahli ada 3 juta. Ajak org pergi join dia buat hapa?"

Meter air hijau 3: "Tok Uban dah nak nyanyuk kot. Tok Uban jangan diikut sangat si tua melengkung pungkoq pipih tu. Dah berpuluh tahun mulut dia meracau bab ketuanan, bab hak istimewa. Hasilnya dia jugak yg kapor hak2 istimewa, dia jugak yg jadi tuan. Puak2 ni apa kisah, makan dpt free, rumah free, petrol free, kereta free, kapal terbang free, kapal selam pun boleh dapat free. Puak2 hamprak ni apa dia kisah. Jangan dengar cakap dia, balaci je dia tu. Pak angguk."

No comments:

Post a Comment