Wednesday, July 15, 2009

Ada Kupon Ada Beras

Kupon beli beras

Sistem pastikan subsidi untuk golongan miskin tak diseleweng

PUTRAJAYA: Mulai September ini, kerajaan akan memperkenalkan sistem kupon bagi membolehkan golongan miskin dan berpendapatan rendah membeli beras super tempatan 15 peratus hancur (ST15).

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Noh Omar, berkata ia sebagai langkah mengatasi masalah kekurangan bekalan beras jenis ST15 di pasaran, selain memastikan ia hanya dinikmati kumpulan sasaran iaitu golongan miskin dan berpendapatan rendah.


He he untuk golongan berpendapatan rendah lagi... nak tolong.. nak buat baik..


1. Beli SmartTag & Touch n Go, baru dapat diskaun tol. Woooo!!

2. Kemudian keluar saham amanah baru. Ajak ramai² beli. Woooo!!

3. Sekarang nak makan nasi, kena pakai kupon. Woooo!!

Dah macam kantin sekolah.

Kantin kat mana ni?

He he sapa pulak pengusaha kantin.

Kaedah sama: main paksa. Geli² tak sedap..

Tak cukup dgn Cakrawala, duit org kampung pun nak sental.

He he ada syarikat konsesi tol nak bengkrap ke ni?

Saham baru tu nak buat beli kapal selam baru ke?

Kupon beras tu laku ke kat kantin Putrajaya?

He he kapor, kapor.. I nak pg Sharm-el-Sheikh…

Lantak la you all!

No comments:

Post a Comment