Monday, July 13, 2009

Aku Janji

And I Swear…

Membenteras jenayah
Polis sibuk. Polis M’sia memang sibuk. Sibuk dgn traffic. Sibuk mengiring org tu, mengiring org ni. Mengiring kenduri kawin. Kawal pilihanraya kecil lagi. Amat sibuk.

Membasmi rasuah
Cerita lama. Sejak zaman TUNgkek, zaman Lah. Asyik² ikan bilis juga yg kena. Tubuh la 14 suruhanjaya pun. 2x5. 5x8.

Pendidikan Berkualiti
PPSMI hapus tahun ni jugak. Bukan lagi 3 tahun. Mana tau..lepas 3 tahun tarik balik. Mana tau?

Meningkatkan taraf hidup golongan berpendapatan rendah
Apa idea Tok Uban? Macam bersungguh sangat. Golongan ni la yg sedap diperah dihisap dipicit ditenyeh. Lagi pun golongan ni mana ada saluran nak bersuara. Nak bersuara buat hapa, mcm mana? Baik pi motong gotah!! Pegi tangkap ikang!!

Memperbaiki kemudahan di luar bandar
Mesti nak buat balai raya baru. Selang setahun kambing boleh naik balai raya. (buat kat kg² kuat Ameno)
Mesti nak buat jalan raya baru (pun kt kg² Ameno)
Masukkan api/air. (kg² Ameno jugak)

Memperbaiki pengangkutan awam
Gebang macam ni zaman TUNgkek pun dah banyak kali dengar.
Tak laku Proton nanti. Proton dah la nyawa² ikan bilis. Sapa lagi nak dipaksa beli Proton?
Kalau bas cantik selesa, teksi tambang berpatutan, keretapi/LRT/komuter on time, sapa nak beli kereta proton.

* boleh ke berjanji selepas 100 hari? Biasanya selepas 100 hari mayat dah reput. Orang dah tak peduli lagi.

No comments:

Post a Comment