Saturday, July 4, 2009

Hapa benda?? Ketuanan Melayu? Tuan apa tu?

Fahaman Ketuanan Melayu dah lapuk. Karut-marut. Budak tingkatan 4 pun tak pecaya dah. Toksah la nak menipu lagi.


Ketuanan Melayu kunun2nya, tapi budak darjah satu dipaksa mengira dlm Bahasa Inggeris. Tuan hapa benda ni?


Fahaman ketuanan mengikut bangsa terbukti gagal. DEB gagal. PPRT telungkop. FELDA dah jadi macam Ah Long. Biasiswa dah jadi pinjaman lengkap dgn bunga, terjerut budak-budak U. Banyak lagi contoh yg macam haram hasilnya. Yang berjaya melalui DEB ada le seciput makhluk. Itu pun kabel sana-sini berselirat satu badan.


Yang melalak-lalakkan Ketuanan Melayu ni puak-puak Ameno tu je. Berbuih-buih mulut meracau “Melayu, Melayu, Melayu!”. Dah berploh-ploh tahun, mcm tu jugak.

Sebab dia tak reti nak buat kerja lain, selain dari kerja mengkapur duit negara.


Nak berusaha sendiri tak reti. Otak dah bebal dek kerana selalu mencekik ayam tak sembelih atau lembu kena langgar dgn lori.


Ketuanan Islam yang betul sebetul-betulnya.


Ketuanan Islam untuk semua.


Ketuanan Islam melarang keras memijak kepala orang bukan Islam.


Adil dan saksama.

No comments:

Post a Comment