Friday, July 10, 2009

Nurse Cun

Isu jururawat diperalat untuk kempen BN
Muda Mohd Noor
Jul 10, 09
2:31pm
Program kesihatan yang melibatkan jururawat bagi rawatan orang tua di Manek Urai bukan agenda kempen BN seperti didakwa oleh Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub.

Bagaimanapun program yang diadakan sebelum penamaan calon Isnin lalu anjuran bersama Puteri Umno dengan kakitangan Kementerian Kesihatan, jelas pergerakan itu kepada Malaysiakini.

Hamprak punya kaki. Dah tak ada orang lain la tu?

Apa2 pun, tahniah kpd nurse2 yang tolong kat Manek Urai.

Dapat jugak duit kopi. Tapi kena mintak sampai dpt. Puak2 Ameno ni bukan boleh kira. Kot2 puak2 tu terkapor nanti. Nurse jugak letih.

Gerenti yang pergi tu nurse yg cun2 je. Yg tak cun kena tinggal kat spital, jaga org sakit.

Memang pun puak2 Ameno ni memerlukan kehadiran nurse. Puak2 dah tua ni macam2 penyakit. Orang tua katakan, rumah suruh pergi, kubur je belum panggil.

Hati2 nurse, puak2 tu macam keladi. Lagi tua lagi gatal.

Macam kelapa, lagi tua lagi meleleh minyaknya.

Appa raa, biar la nurse kerja elok2 kat spital.

Bodo.

No comments:

Post a Comment