Saturday, July 4, 2009

Pak Kadiak Bukan Tau Malu


Bukannye Die Reti Base Malu.

Pak Kaduk oi, oghang bukannye bekenan kat kamu pun.

Udah2 le. Takde sape yang gemor.

Ari tu dah kene perambat dgn oghang kg.


Mane ade Embi kena perambat sebelum2 ni.

Tajui pun tak peghonah kene perambat.

Pak Kaduk kena perambat.


Pak Kaduk memang pandei buat muke tebei.

Ntah2 kulit muke same tebei dgn bibiornye tu.

Idak le die mau tumpo.


Pulun le sementare buleh Pak Kaduk.

Sampei giliran depan, hagham takde oghang nak ngundi kamu.

Puak2 Ameno pun idak nak calonkan name kamu lagi.


Buat ke hape calonkan name oghang yang gerenti nak kalah.

Beransor-ansor le Pak Kaduk.

Junjung cap Ameno udah nak rebah.


Baru reti basa tumpo!

No comments:

Post a Comment