Tuesday, August 4, 2009

Suara Macam Sudirman ka Sheikh?

Macam-macam: Nafas tak berbau syarat jadi angkasawan China

BEIJING: China mengenakan syarat kepada rakyatnya yang ingin menyertai program angkasa lepas negara itu supaya tidak mempunyai nafas berbau sekiranya ingin diterima sebagai calon angkasawan.

Laman web sina.com melaporkan bahawa hanya calon yang terbaik saja akan terpilih untuk dihantar ke orbit dalam projek terbaru angkasa lepas negara itu.


Ni baru betul pemilihan.

Bukan main hantar suka hati macam duit mak bapak dia.

Ni baru betul hantar angkasawan.

Segala bulu, segala bau pun jadi hal.

Bukan sikit belanja, ratus juta tu.

Lain la nak hantar angkasawan pelancong.

Main tebar roti, main gasing, tarik teh kat angkasa.

Dah la pergi free,

bukan pakai duit mak bapak dia,

sekarang tarik harga pulak

sekali berucap sekian harga,


perasan suara Sudirman
ka Sheikh?

No comments:

Post a Comment